Dag 3: Imnane vallei en Tamatert pas

Wandeldatum: 7 mei 2010

Startpunt: Tacheddirt

Eindpunt: Tamatert

Wandeltijd: 3,5 uur (excl. pauzes)

Afstand: 10,5 km

Hoogtemeters: +400m -800m

Track: 07-MAY-10

BESCHRIJVING WANDELING

P5070048Vandaag ging de wandeling het eerste half uur dezelfde weg terug als we gisteren aangekomen waren. En toen in het dorpje Ouaneska (012) het paadje de Imanevallei afdalend, via een volgend dorpje (013) waar veel kinderen met ons meeliepen. In dit dorpje liepen we even verkeerd, of eigenlijk vertelde een local dat het pad verderop versperd was.

P5070054Dus moesten we weer paar honderd meter terug (dit zul je in de tracklog constateren 😉 ) en via een andere pad afdalen. Daarna kwamen we uit bij de rivier (014), waarna we weer omhoog liepen en over de Tizi ’n Tamatert (015) gingen.

Daarna daalden we richting Imlil. Onze gite (017) was gelegen net onder het plaatsje Tamatert (016). Onze lunch kregen we de keer in de gite, en hadden we dus de hele middag om in het zonnetje te relaxen.