Korte wandeling vanuit Fornells de la Muntanya

Wandeldatum:              8 september 2007

Startpunt:                    Fornells de la Muntanya

Eindpunt:                     Fornells de la Muntanya

Wandeltijd:                  2,5 uur (zonder pauzes)

Moeilijkheid:                easy / moderate / heavy

Kaart:                          Editorial Alpina xe2x80″ 1:25.000 – E25 Montgrony

BESCHRIJVING WANDELING

— nummers verwijzen naar de krabbels op de kaart hieronder xe2x80″

P9080467_paddestoel Start in het dorpje Fornells de la Muntanya (+- 1300m). Hier kun je (zoals wij) overnachten, of je auto parkeren. Loop vanuit het dorp naar beneden onder het spoor door en steek de weg naar rechts (ZW) over. Ook op dit punt zou je je auto nog kunnen parkeren (2). Neem nu het 2e pad, op de kaart links(W) van het het riviertjeP9080473_steenmannetje xe2x80x9cTorrent de lxe2x80x99Arcaxe2x80x9d omhoog (2a). Het is even lastig dit begin te vinden, maar van beneden af lijkt het pad op een soort tunnel gevormd door de bomen/struiken naast/over dit pad. Als je het pad gevonden hebt, is het makkelijk deze m.b.v. de steenmannetjes omhoog te volgen.

Op 1440m hoogte splitst het pad (4). De route gaat hier, van bededen af gezien, rechts af. Neem je het paadje naar links dan ben je in ongeveer xe2x80x98n xc2xbd uur weer bij het startpunt (zie hieronder).

P9080475_meertje Op 1550m kom je op een weide, ga op deze weide links (Z) om het pad verder omhoog te nemen.

Dan kom je op xe2x80x98n tweede weide op 1610m hoogte. Links (Oost) van deze weide is xe2x80x98n klein meertje (3), dat als prima pauze plaats dient.

Tot dan duurt deze wandeling omhoog zoxe2x80x99n 1,5 uur. Je kunt nu:

Een paadje nog verder omhoog zoeken (?). 100m hoger moet er volgens de kaart weer een pad lopen. Via dit pad kun je naar de toppen door (o.a. Pedra Picada op 2006m) of terug naar het plaatsje Toses. OF

De zelfde route afdalen (duur klein uur). OF

(hebben wij gedaan) Dezelfde route afdalen tot op 1440m hoogte. Hier is de eerder beschreven splitsing. Ga hier, van beneden af gezien, links en volg het bospaadje. De volgt zoxe2x80x99n beetje de hoogtelijn, totdat je bij xe2x80x98n breder pad (5) uitkomt dat naar beneden loopt.