Planoles – Costa Pubilla

Wandeldatum:              6 september 2007

Start- en eindpunt:        Planoles (parkeerplaats Alberg Pere Figura      – 1050m)

Wandeltijd:                  5 uur: 3 uur heen, 2 uur terug (zonder pauzes)

Moeilijkheid:                easy / moderate / heavy

Kaart:                          Editorial Alpina xe2x80″ 1:25.000 – E25 Montgrony

BESCHRIJVING WANDELING

— nummers verwijzen naar de krabbels op de kaart hieronder xe2x80″

Loop vanaf de parkeerplaats (P) (1) weer terug naar de weg, steek op de weg het bruggetje over (linksaf) en direct weer linksaf naar beneneden over een betonnen weggetje. (2) Volg dit weggetje tot aan de rivier en steeks deze mbv de brug over. Ga na de brug direct rechts af en volg het pad langs de rivier totdat je bij Alberg Marista (3) komt. Steek de beek naar Alberg Marista zelf NIET over! Op de grasvlakte gaat rechtsboven (ZW) het pad, gemarkeerd door witte verf op de bomen.

Blijf de witte markering volgen tot ongeveer 1520m hoogte, ga op deze splitsing (4) links (bordje richting Montgroni via Coll Garrofer). En dus NIET Bosc de Cogalxc3xb3, want dat loopt dood door de ongevallen bomen in het bos.Het pad loopt links (O) langs el Cogallxc3xb3 en is hier en daar aangegeven met groene verf markering en steenmannetjes (5).

Vanaf Coll Roigo de Cogallo (6) is de route naar de Coll de Coma Ermada (9) eenvoudig zelf te bepalen via de vele paden die de koeien er gemaakt hebben. Wij liepen eerst in ZO richting (7) om daarna ZW te gaan. Terug zijn we wel de kortste (en steilste) route weer naar beneden gegaan (8). Vanaf coll de Coll de Coma Ermada klim je (tussen de koeien) op de weide naar Costa Pubilla 2053m).

Terug naar Planoles volg je dezelfde route.

NB:      -Vanaf (6) t/m (10) kwamen we af en toe een witte verf markering tegen.

-Bij (4) gaat de witte markering wel rechtaf het doodlopende bos in.