Las Tricias wandeling – langs drakenbloedbomen, grotten en gofiomolen

Datum: 06 november 2008
Duur: 2 uur (excl. pauzes )
Niveau: makkelijk/gemiddeld
Start en Finish: Wegwijzer onder Las Tricias

Pb060116Rij door het dorpje Las Tricias verder naar beneden. Na de versmalling in de weg voor de bocht die naar rechts gaat staat een wegwijzer (032). Hier start de wandeling; parkeren kan net na de wegwijzer links van de weg. Daal af tussen de huizen door, je komt langs de grootste drakenbloedboom van La Palma (022) en ’n waterverdeelpunt (023). Via cafxc3xa9 Finca Aloxc3xab (024) en de grotten (025) van de oorspronkelijke bewoners van La Palma weer omhoog naar een betonweg (026), Pb060129hier rechts aanhouden en bij een volgende wandelwijzer (027) rechts richting Las Tricias. Steek bij (028) de asfaltweg over en je komt weer bij het waterverdeelpunt (023) waar je rechts gaat. Je komt dan uit op een geasfalteerde weg (029), waar je een D-tour naar de Gofiomolen (030) niet mag missen. Loop dan terug en omhoog over een paadje tot je bij Casa Blanca (031) op de weg weer een paadje terug omhoog kunt nemen naar het beginpunt.
Bovenstaande route volgt grotendeels de LP 130 (rood-wit) en R.T. Traviesa, maar de track volgen zal volstaan.