Red Cuillin Horseshoe

Datum: 18 mei 2009
Duur: 4,5 uur (excl. pauzes)
Afstand: 11,5 km
Niveau: gemiddeld
Start: Sligachan hotel
Finish: Sligachan hotel

Start tegenover Sligachan hotel en ga na ’n paar honder meter links door het hekje langs het riviertjeP5180067_2  omhoog. Dan loop je door de drassig land langzaam omhoog tot aan de voet van de Cairn Srxf2n a’ Bhealain. Deze gaat wat steiler omhoog (tot 429m). Dan de brede graat volgen en het laatste stukje iets steiler klimmen tot op de Beinn Dearg Mheadhonach. Verder over de graat en afdalen via zadel (Bealach Mosgaraidh) weer omhoog de Beinn P5180060 Dearg Mhor op. Deze aan de andere kant er weer af. Wij zijn toen stroomafwaarts rechts van het riviertje (Alt Daraich) teruggelopen. Als extra kun je de Sgxf9rr Mhairi nog meepakken, maar dit vereist wel een behoorlijke klauter klim omhoog en een steile afdaling door het gruis. Wij zagen hiervan af omdat het dicht begon te trekken en al snel ging regenen.

Track: Download RedCuillinHorseshoe.gpx (geen waypoints opgeslagen)
Uitgebreide beschrijving en route incl. waypoints vind je op http://www.walkhighlands.co.uk/skye/glamaig.shtml